Veelgestelde Vragen...

 

Over de producten

Welke Bar moet ik kiezen?

Met zo veel heerlijke geuren begrijpen ik dat het lastig kan zijn om een keuze te maken 😉 Bij het maken van een keuze raad ik aan om rekening te houden met de geur en de werking. Bij de Shampoo Bars staat bijvoorbeeld aangegeven voor welk haartype deze geschikt is. Kom je er niet helemaal uit of ontvang je liever persoonlijk advies? Neem dan gerust even contact op via de mail of WhatsApp. Ik help je graag bij het vinden van een geschikte Bar!

Hoe gebruik ik de Bars?

Ik begrijp dat het even wennen kan zijn om over te stappen van een vloeibaar product naar een product in vaste vorm maar ik weet zeker dat je dit zo onder de knie hebt! 

1. Maak jouw Shampoo, Body of Conditioner Bar nat en wrijf deze tussen je handen (rechtsteeks over je haren of lichaam kan ook).

2. Je zal zien dat de Bar gelijk begint te schuimen 

3. Wassen maar! 😉

Benieuwd hoe je de overige producten gebruikt? Het wordt precies uitgelegd per productcategorie op de gebruikspagina.

Waar worden de (Shampoo) Bars gemaakt?

Al deze Bars worden handgemaakt in Nederland. Omdat Shampoobar.nl ze zelf ontwikkelt en produceert kunnen ze achter de ingrediënten staan en hebben ze controle over de toevoer van onze grondstoffen en ingrediënten. Zo weten ze precies wat er in deze producten gaat en is de kans op verspilling minimaal. 

 

“Shampoo Bars, beter voor het milieu, goed voor je haar!”

Voor ieder haartype is er een geschikte Shampoo Bar. Eén Shampoo Bar vervangt 3 plastic flessen en gaat gemiddeld 80 wasbeurten mee. Shampoo Bars zijn milieuvriendelijker en (omgerekend) goedkoper dan de meeste reguliere shampoos. Samen kunnen we zorgen voor minder onnodig plastic gebruik. 

Shampoo Bars is opgericht door een kleine groep mensen die een stap willen zetten naar een schonere wereld, een groener morgen. Onder het mom van “begin bij jezelf” heb ik het initiatief genomen om deze webshop op te richten. Het gezamenlijke doel is om het gebruik van plastic (shampoo) flessen te minderen.

Hoe bewaar ik deze producten?

Er worden verschillende duurzame en super handige accessoires aan geboden om de Bars op te bewaren. Denk aan bamboe zeepschaaltjes, reisblikjes, een zakje voor de laatste restjes of bijvoorbeeld een handige organizer die je kan ophangen in je badkamer.

 

Om optimaal gebruik te maken van jouw Bar is het belangrijk dat deze na gebruik goed de kans krijgen om op te drogen. Hoe sneller ze drogen, hoe langer ze meegaan. Daarom raden wij aan om hier onze accessoires voor te gebruiken.

Waar vind ik de ingrediënten?

Je kan de ingrediënten per product vinden op iedere productpagina onder het tabje “ingrediënten”. Heb je vragen over een bepaald ingrediënt? Aarzel dan niet om contact op te nemen.

Omdat shapoobars.nl al hun eigen recepten ontwikkelen en produceren weten ze precies wat er in de Bars zit en zijn ze graag open en transparant over.

Bevatten de producten SLS/SLES, parabenen of siliconen

De producten bevatten géén SLS of SLES.

De keus is gemaakt voor milde, milieuvriendelijke en natuurlijke ingrediënten. De producten bevatten daarom géén parabenen en siliconen.

Is de verpakking recyclebaar/biologisch afbreekbaar??

Ja, De verpakking waarin de Shampoo Bars verstuurd worden is volledig biologisch afbreekbaar.

De doosjes waarin de Bars verpakt worden zijn recyclebaar.

De groene ‘opvulchipjes’ zijn samengesteld uit 100% natuurlijke grondstoffen: lucht, water en plantaardig zetmeel. Het wordt binnen zeer korte tijd biologisch afgebroken en is onschadelijk voor het milieu. Deze opvulchips kunnen worden hergebruikt, weggegooid of gecomposteerd en zijn 100% oplosbaar in water.

Hoe kan het dat jullie Bars zo lang meegaan?

Aan reguliere verzorgingsproducten wordt veel water toegevoegd om ze vloeibaar te maken, zo bestaat een shampoo fles gemiddeld voor 80% uit water. 

Deze producten bevatten enkel de werkzame ingrediënten en zijn hard samengeperst tot Bar. Daarom gaat één Bar even lang mee als drie plastic flessen.

Bevatten de producten parfum?

Een gedeelte van de producten is gegeurd met parfum en een aantal van de producten zijn helemaal parfumvrij. Deze verkrijgen hun geur door natuurlijke oliën. De producten met de geuren Citrus, Lavendel en Eucalyptus – Tea Tree zijn parfumvrij.

Moet mijn haar wennen aan een nieuwe shampoo?

Uit ervaringen blijkt dat je haar en hoofdhuid hier vrij snel aan gewend zijn. Het kan maximaal twee tot drie weken duren voordat je haar en hoofdhuid volledig gewend zijn aan een nieuwe shampoo. Vooral als dit om een shampoo gaat die natuurlijker is dan de meeste reguliere shampoos.

Klopt het dat mijn haar stroef aanvoelt tijdens het wassen?

Dit kan kloppen. Omdat Shampoo Bars gemaakt zijn met natuurlijke ingrediënten kan het stroef aanvoelen tijdens het wassen. Zodra je haar opdroogt zal je echter merken dat het heerlijk zacht wordt. In reguliere shampoo zitten vaak siliconen die ervoor zorgen dat jouw haar tijdens het wassen zacht aanvoelen.

Kan ik een Shampoo Bar gebruiken bij een gevoelige huid (met eczeem)? 

In het assortiment van (Shampoo) Bars zijn geschikte bars voor de gevoelige (hoofd)huid.

De Shampoo Bar Eucalyptus – Tea Tree is speciaal ontwikkeld voor de gevoelige huid. De Shampoo Bar Kokos en Jasmijn – Kamille zijn de meest milde en zachte Shampoo Bars.

Ik raad je aan om de ingrediënten (eventueel) te bespreken met de (huid)arts.

Zijn de producten dierproefvrij?

Ja, al de producten zijn dierproefvrij. 

Ik verkoop alleen producten waar ik zelf voor de volle 100% achter sta.

Kan ik de Shampoo Bars gebruiken met geverfd/gekleurd haar?

Ja, alle Shampoo Bars zijn geschikt voor geverfd haar. De Bars bevatten geen kleurversterker, maar kunnen prima gebruikt worden voor geverfd haar. Zelfs beter dan de meeste reguliere shampoos, omdat Shampoo Bars minder agressief zijn.

 

De Shampoo Bars Kokos, Eucalyptus – Tea Tree en Jasmijn – Kamille zijn onze meest milde Shampoo Bars en zeer geschikt voor behandeld haar.

De Shampoo Bar Lavendel is geschikt als alternatief voor zilvershampoo. De paarse pigmenten helpen bij het verwijderen van gele tinten.

Maakt shampoobars.nl gebruik van palmolie?

In eerst instantie hebben wij (shampoobars.nl) ons gericht op het minder verbruiken van plastic maar natuurlijk zijn wij ermee bezig om ervoor te zorgen dat ons product steeds milieuvriendelijker wordt.

De meeste producten zijn palmolievrij. In een aantal Shampoo Bars zit een klein percentage palmolie verwerkt. Dit is echter geen hoofdingrediënten maar zit verwerkt in een grondstof die wij gebruiken. Helaas is deze grondstof (nog) niet verkrijgbaar zonder palmolie maar we doen er alles aan om het gebruik van palmolie te reduceren. Het kleine percentage palmolie dat in de grondstof verwerkt zit is echter wel duurzaam verkregen en RSPO gecertificeerd. 

Omdat er een klein percentage verwerkt zit in een grondstof die wij gebruiken, zal je het niet terugzien op de ingrediëntenlijst. Toch willen wij hier open en eerlijk over zijn (we hopen dat veel bedrijven zullen volgen, want helaas gebeurt dit nog niet overal… 😉 )

Palmolie
Het palmolie dilemma is en blijft een belangrijk item. We zijn ons hiervan bewust en hebben ons verder verdiept dan alleen het bekijken van foto’s van de soms schrijnende gevolgen van plantages. Door het onderzoeken van deze kwestie zijn wij tot de conclusie gekomen dat het boycotten van palmolie zowel als in voeding als in cosmeticaproducten niet de oplossing is. Wij geloven dat reduceren het antwoord is.

Reduceren of boycotten
Waarom reduceren en niet boycotten? Palmolie is populair omdat het winnen van olie uit oliepalmen heel efficiënt is. Per hectare grond kan er een enorme hoeveelheid olie gewonnen worden. Als de (duurzame) palmolie vervangen zou worden door bijvoorbeeld kokosolie of sojaolie is er meer hectare grond nodig voor dezelfde opbrengst. Hierdoor is het risico op ontbossing (en daarmee verlies aan biodiversiteit en extra uitstoot van broeikasgassen door land omzetting) groter dan bij palmolie. Het vervangen van palmolie door bijvoorbeeld kokosolie of sojaolie is dus niet milieuvriendelijker. Wij gaan daarom voor reduceren.

Bestellingen 

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Jouw pakketje wordt plasticvrij en zo snel als mogelijk bezorgd

Ik heb mijn pakketje nog niet ontvangen

Controleer eerst of je een orderbevestiging per e-mail hebt ontvangen na je aankoop. Is dit niet het geval, dan is de betaling in de meeste gevallen niet afgerond en is de order niet goed doorgekomen. 

Ik adviseren je in dit geval om te controleren of het geld van je bankrekening is afgeschreven. Mocht het geld niet afgeschreven zijn, dan adviseer ik om de order opnieuw te plaatsen.

Heb je wel een orderbevestiging ontvangen? Het kan zijn dat er iets is misgegaan bij DHL, waardoor het iets langer duurt. Heb je het na een aantal dagen nog niet ontvangen? Neem dan even contact op.

Is het geld wel van je rekening afgeschreven, maar heb je geen orderbevestiging ontvangen nadat de order is geplaatst? Soms kan het voorkomen dat e-mails in de spambox belanden. Check daarom altijd eerst even of de bevestigingsmail die je mist daarin zit. Heb je bovenstaande stappen gevolgd maar nog steeds niet de gewenste informatie over de status van je pakket? Dan adviseren ik je om even contact op te nemen.

Past het door de brievenbus?

In de meeste gevallen verstuur ik uw bestelling als brievenbuspakketje, waardoor het door de brievenbus past en u hiervoor niet thuis hoeft te zijn. Zodra ik uw bestelling heb verzonden ontvangt u een mail met hierin een code om uw pakketje te traceren.

De kaarsen en houten decoraties passen niet door de brievenbus en zullen met PostNL of DHL verzonden worden.

Hoe lang duurt de levering van mijn bestelling?

Ik doe zorgvuldig mijn best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 16.00 worden gedaan, verzenden ik binnen 1 a 2 dagen, ik streef ernaar dezelfde dag nog te versturen. Mochten ik om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan breng ik u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

Bestellingen die naar België worden verzonden duren gebruikelijk 2 tot 4 werkdagen.

Hoe kan ik mijn product(en) retour sturen?

De Bars kunnen om hygiënische redenen niet retour gestuurd worden als deze geopend zijn.

De kaarsen kunnen niet retour gestuurd worden als ze gebrand zijn of beschadigd.

De houten decoratie kunnen retour gestuurd worden als ze in de zelfde staat als ontvangen zijn en ongebruikt.

Indien je je bestelling wilt retourneren verzoeken ik je om een mail te sturen naar djofaynatuurlijkeproducten@hotmail.com. Ik zal je verder helpen en alle middelen toesturen die je nodig hebt om jouw bestelling te retourneren.

Vanaf het moment dat je je bestelling hebt ontvangen kun je deze binnen 14 dagen retourneren. Het product en de verpakking moeten echter in dezelfde staat gerouterneerd worden als waarin je deze hebt ontvangen.

De koper is verantwoordelijk voor de retourkosten.

Meer informatie over retourneren vind je op de pagina retourneren.

Wordt er ook in het weekend geleverd?

Binnen Nederland wordt er ook op zaterdag geleverd, op zondag niet.

Wanneer komen producten weer op voorraad?

Is een product uitverkocht is duurt het gebruikelijk 1-2 weken voordat het weer op voorraad komt. Je kan je mailadres achterlaten bij het betreffende product om een melding te ontvangen zodra deze weer op voorraad is.

Over de homemade kaarsen en houten decoratie kunt u een mailtje sturen deze kunnen mogelijk op aanvraag gemaakt worden.

Mocht het te lang duren mag u mij ook mailen djofaynatuurlijkeproducten@hotmail.com 

 

 

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Als uw bestelling nog niet  verzonden is kun je deze nog wijzigen of annuleren. We verzoeken je om hiervoor te mailen naar djofaynatuurlijkeproducten@hotmail.com. Zodra uw bestelling al is verzonden kan deze helaas niet meer gewijzigd of geannuleerd worden. De status van uw bestelling kun u zien via de bevestigingsmail.

Zit jouw vraag hier niet tussen?

Deze beantwoord ik alsnog erg graag! Neem contact op via een mail naar djofaynatuurlijkeproducten@hotmail.com.

Of ik ben ook bereikbaar op WhatsApp

via 06-46158884

(bereikbaar op werkdagen van 10:00 tot 16:00)